Słownik pojęć informatycznych

 

Marketing internetowy

Marketing internetowy to szeroko pojęta reklama w sieci. Marketing internetowy jest formą reklamy, po którą ludzie coraz częściej sięgają. Jego prawdziwy rozkwit rozpoczął się w roku 2009, a liczba jego zwolenników stale rośnie.
 

MS SQL

Microsoft SQL Server to system zarządzania bazami danych wspierany i rozpowszechniany przez korporację z Redmond. MS SQL używa transakcyjnego języka T-SQL używanego do tworzenia wyzwalaczy, procedur i funkcji składowanych w bazie danych
 

MySQL

MySQL to system zarządzania bazami danych rozwijany przez firmę Oracle. Służy do przechowywania wielu danych posegregowanych w tabele. Użytkownik sam decyduje o nazwach tabel i rekordów, ustanawia typ danych, czy też ustala dostępność do tabel.
 

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to dążenie do osiągnięcia jak najwyższej pozycji danej strony w wynikach wyszukiwań dla konkretnych słów lub fraz. Dobre pozycjonowanie skutkuje częstszym pojawianiem się adresu strony w wynikach wyszukiwań, a co za tym idzie zwiększeniem ilości odwiedzających daną stronę internetową.
 

Responsywność

Strona internetowa jest responsywna, gdy jej wygląd jest dostosowany do rozdzielczości, w której jest otwierana. Dzięki tym działaniom strona internetowa zachowuje funkcjonalność zarówno na komputerze, tablecie, smartfonie i innych urządzeniach. To znacznie ułatwia poruszanie się po stronie i korzystanie z niej.